کد خبر: ۵۳۱۰۶۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۲     ۰۹ آبان ۱۴۰۲
لحظه‌به‌لحظه با روز بیست‌وپنجم «طوفان الاقصی»؛
تداوم حملات هوایی و توپخانه ای ارتش اشغالگر به مناطق مختلف نوار غزه و حملات رزمندگان مقاومت علیه نظامیان صهیونیست در کرانه باختری و غزه از جدیدترین تحولات فلسطین است.

به گزارش پایگاه خبری 598، در حالی که حملات وحشیانه هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد نیروهای مقاومت فلسطین در کرانه باختری و جنوب غزه موفق شده‌اند در درگیری با نظامیان اشغالگر، آنها را به همراه تجهیزاتشان هدف قرار دهند.

مسکو: فاجعه‌ انسانی به شدت هولناکی در نوار غزه در حال وقوع است

 واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد با اشاره به شرایط بحرانی نوار غزه، گفت که فاجعه‌ای انسانی و به‌شدت هولناک در این باریکه در حال وقوع است.

نبنزیا گفت: زمان آن فرارسیده تا (آنچه در غزه در حال رخ دادن است) را این‌طور توصیف کنیم؛ فاجعه‌ای هولناک در اراضی اشغالی، کرانه باختری رود اردن و نوار غزه در حال وقوع است.

وی تاکید کرد: براساس اطلاعات واصله، شمار قربانیان در نوار غزه از ۸ هزار نفر تجاوز کرده و نیمی از آن ها، زنان و کودکان هستند. بیش از ۲ هزار نفر نیز همچنان زیر آوار هستند و بالغ بر ۲۱ هزار تن نیز زخمی شده‌اند و در عین حال، شمار افرادی که مجبور به کوچ شده‌اند نیز به ۱.۶میلیون نفر می‌رسد.

دیپلمات ارشد روسیه همچنین با اشاره به شمار بالای قربانیان در بین کارکنان سازمان ملل حاضر در مناطق درگیری، تاکید کرد: این ارقام وحشتناک ساعت به ساعت در حال افزایش است. از تمام کارکنان نهادهای بشردوستانه در منطقه که در شرایط فاجعه‌بار فقدان نیازهای اولیه شامل کمک‌های پزشکی، تا سرحد مرگ تلاش می‌کنند، سپاسگزاریم.

مسکو: فاجعه‌ انسانی به شدت هولناکی در نوار غزه در حال وقوع است

حمله پهپادی علیه بندر ایلات در اراضی اشغالی

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک پهپاد از سمت یمن وارد فلسطین اشغالی شده و در نزدیکی ایلات رهگیری و منهدم شده است.

منابع عبری پیش از این اعلام کرده بودند که آژیرهای خطر در ایلات به دلیل احتمال حمله موشکی به صدا درآمده است.

اما دقایقی بعد مشخص شد که این رخداد، ناشی از پرتاب یک فروند پهپاد به سوی اراضی اشغالی بوده است.

رسانه های عبری گزارش دادند که پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی این پهپاد را بر فراز دریای سرخ در نزدیکی ایلات سرنگون کرده است.

یک مقام صهیونیست در شهر ایلات نیز در این باره گفت: در پی حمله پهپادی امروز علیه ایلات، سیستم پدافند هوایی در اطراف این شهر به شدت تقویت شده است.

حمله پهپادی علیه بندر ایلات در اراضی اشغالی

وزیر خارجه عمان: اسراییل مرتکب جنایت جنگی شده و باید محاکمه شود

«بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان در سخنان امروز خود تاکید کرد: ما از جامعه بین الملل می‌خواهیم در خصوص اقدامات اسرائیل مبنی بر هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه تحقیقات لازم را به عمل آورده و اسرائیل را محاکمه کند.

وی در ادامه افزود: تاریخ به ما یاد داده که دفاع از خود، نسل کشی و هدف قرار دادن بی گناهان را توجیه نمی‌کند.

وزیر خارجه عمان تصریح کرد: ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و رساندن این کمک‌ها به دست ساکنان این منطقه بر اساس قوانین بین المللی جنایت محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: اقدامات نظامی اسرائیل برای دفاع از خود غیرضروری بوده و تمام کشورها هدف قرار دادن غیرنظامیان را محکوم می‌کنند.

بدر البوسعیدی تاکید کرد: محاصره غزه جنایت جنگی به شمار می‌رود. بیرون راندن اجباری ساکنان غزه از شمال این منطقه به سمت جنوب آن زمینه سازی برای نسل کشی محسوب می‌شود.

وزیر خارجه عمان: اسراییل مرتکب جنایت جنگی شده و باید محاکمه شود

بازداشت ده‌ها نفر در کرانه باختری/کودکان هدف مشروع جنایات تل‌آویو

نظامیان اشغالگر صهیونیست بامداد امروز سه شنبه به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و دست کم ۳۸ فلسطینی را بازداشت کردند.

در حمله شب گذشته جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه، ۷ کودک و دو زن از خانواده حجازی به شهادت رسیدند.

بازداشت ده‌ها نفر در کرانه باختری/کودکان هدف مشروع جنایات تل‌آویو

در بیست و چهار روز اخیر در جریان جنگ علیه غزه، نظامیان صهیونیست بیش از ۸۳۰۰ فلسطینی را به شهادت رسانده اند که قریب به ۳۵۰۰ نفر از آنها کودک بوده اند.

بازداشت ده‌ها نفر در کرانه باختری/کودکان هدف مشروع جنایات تل‌آویو

سازمان ملل: آتش‌بس در غزه به مساله مرگ و زندگی تبدیل شده است

«فیلیپ لازارینی»، رئیس آژانس سازمان ملل در امور پناهندگان فلسطینی (آنروا) در نشست اضطراری سازمان ملل درباره تحولات غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مجازات دسته‌جمعی مردم فلسطین را در پیش گرفته است.

وی در ادامه تأکید کرد که «آتش‌بس فوری بشردوستانه در غزه برای میلیون‌ها نفر به موضوع مرگ و زندگی تبدیل شده است.»

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت غزه، تاکنون بیش از ۸۳۰۰ نفر در بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند که ۶۶ درصد آنها زن و کودک هستند و ده ها هزار نفر زخمی شده اند.

سازمان ملل: آتش‌بس در غزه به مسئله مرگ و زندگی تبدیل شده است

اکونومیست خبر داد: کمک‌های اطلاعاتی آمریکا به تل‌آویو در خصوص غزه

سایت مجله انگلیسی اکونومیست در گزارشی نوشت: اسرائیل از کمک‌های اطلاعاتی درباره نوار غزه از سوی جنگنده‌های آمریکایی برخوردار است. این جنگنده‌ها بر فراز مناطق شرقی دریای مدیترانه گشت زنی می‌کنند.

اکونومیست با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در حق ساکنان نوار غزه نوشت: تعداد کودکان فلسطینی که تاکنون در غزه قربانی شده اند از تعداد کودکانی که سالانه در تمام جنگ‌ها طی سه سال گذشته کشته شده اند فراتر رفته است.

این مجله به تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده از اوضاع غزه اشاره و تاکید کرد: تعداد زیادی از خانه‌ها در نوار غزه تخریب شده اند و ۲۸۰ هزار فلسطینی بدون پناهگاه مانده اند.

روز گذشته سایت آمریکایی «اینترسپت» در گزارشی از وجود یک پایگاه نظامی مخفی آمریکایی به نام «سایت ۵۱۲» در صحرای نقب واقع در جنوب فلسطین اشغالی پرده برداشت و نوشت که ایالات متحده بی سر و صدا در حال توسعه این پایگاه است.

نویسندگان این گزارش به اسناد دولت آمریکا درباره این پایگاه دست یافته‌اند؛ آن‌ها توضیح دادند که این اسناد اطلاعات جدید و نادری ارائه می‌دهد. به نوشته اینترسپت، این پایگاه در کوهی به نام «هارگیرین» در ۳۲ کیلومتری غزه واقع شده است.

ارتفاع این کوه ۳۵۴ متر از سطح دریا بوده و دربرگیرنده تأسیسات مربوط به اقامت نظامیان آمریکایی با هزینه اولیه ۳۶ میلیون دلار خواهد بود.

اکونومیست خبر داد: کمک‌های اطلاعاتی آمریکا به تل‌آویو در خصوص غزه

نشست دیرهنگام «اتحادیه عادی‌سازی عربی» درباره جنگ غزه!

اتحادیه عرب شامگاه روز گذشته بالاخره با صدور بیانیه ای اعلام کرد که درباره جنگ غزه تشکیل جلسه خواهد داد.

اتحادیه عرب در واقع پس از گذشت ۲۴ روز از جنگ در غزه و نسل‌کشی فلسطینیان بالاخره اعلام کرد که در روز یازدهم نوامبر آینده (۱۰ روز دیگر) جلسه‌ای اضطراری! درباره جنگ غزه برگزار خواهد کرد.

به گزارش مهر، چند روز پیش نیز اظهارات «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در نشست صلح قاهره که طی آن گروه‌های مقاومت فلسطین را تروریستی توصیف کرده بود با واکنش تند شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و ترک جلسه از سوی وی همراه شده بود.

این اظهارات با واکنش تند محافل رسانه ای و فضای مجازی در جهان عرب همراه شد که طی آن اظهارات دبیرکل اتحادیه به اصطلاح عرب را به شدت مورد تقبیح قرار دادند.

نشست دیرهنگام «اتحادیه عادی‌سازی عربی» درباره جنگ غزه!

ژاپن ۱۰ فرد و شرکت را به بهانه ارتباط با حماس تحریم کرد

وزارت خارجه ژاپن امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه ۹ فرد و یک شرکت به علت ارتباط با گروه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعمال کرده است.

بنابر این بیانیه مطابق با این تحریم‌ها، دارایی‌های متعلق به این افراد و این شرکت که تاکنون به حماس کمک مالی کرده‌اند، مسدود می‌شود.

تحریم‌های دولت ژاپن علیه حماس، چند روز پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه حماس اعلام می‌شود.

به نوشته الجزیره، توکیو تلاش دارد «موضع خوب و مناسبی» درباره جنگ اسرائیل علیه نوار غزه داشته باشد، زیرا تلاش دارد بین روابطش با آمریکا، نزدیک‌ترین متحدش، و روابط با شَرکای تأمین انرژِ در غرب آسیا تعادل برقرار کند.

بر اساس همین راهبرد فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن پیش از این عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و خواستار آزادی فوری گروگان‌ها شد و در عین حال از مرگ غیرنظامیان و وخامت اوضاع انسانی در غزه، ابراز نگرانی کرد.

ژاپن ۱۰ فرد و شرکت را به بهانه ارتباط با حماس تحریم کرد

بمباران هوایی و حملات توپخانه ای دشمن صهیونیستی به غزه

حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد به طوری که این حملات علیه بخش‌های شرقی محله‌های الشجاعیه و التفاح واقع در شرق غزه شدت بیشتری پیدا کرده است.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی به صورت وحشیانه ای در حال تشدید حملات توپخانه ای خود علیه رفح واقع در نوار غزه است.

حملات وحشیانه اشغالگران صهیونیست  به مناطق مختلف غزه

صدای انفجارهای شدیدی در شرق القراره واقع در خانیونس در جنوب نوار غزه به گوش می‌رسد. المیادین گزارش داد که درگیری‌های سنگینی میان نیروهای مقاومت و عناصر اشغالگر در شرق القراره در جریان است.

تنها در یک مورد از این بمباران‌ها در جریان تخریب یک منزل مسکونی در الزوایده واقع در مرکز نوار غزه ۱۳ فلسطینی از جمله چند کودک به شهادت رسیدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مانند روزهای گذشته حیاط بیمارستان جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

گرفتار شدن نظامیان صهیونیست در کمین مقاومت در کرانه باختری

از سوی دیگر نیروهای واکنش سریع وابسته به تیپ‌های شهدا الاقصی و گردان طولکرم وابسته به سرایا القدس با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: تعدادی از نیروهای پیاده نظام ارتش دشمن صهیونیستی در منطقه شویکه واقع در شهر طولکرم در کرانه باختری در کمین نیروهای مقاومت گرفتار شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نیروهای مقاومت فلسطین عناصر پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی را گلوله باران کرده و در جریان این درگیری تعدادی از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده و یا زخمی شده‌اند.

حملات وحشیانه اشغالگران صهیونیست  به مناطق مختلف غزه

المیادین نیز گزارش داد که نیروهای مقاومت فلسطین تعدادی موشک زمین به هوا به سمت جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در شرق نوار غزه شلیک کرده‌اند.

نیروهای قسام نیز که در حال درگیری با عناصر متجاوز در محور جنوبی غزه هستند اعلام کردند که تجهیزات نظامی دشمن را با خمپاره‌های یاسین ۱۰۵ و نارنجک هدف قرار دادند.

این نیروها تاکید کردند که یک تانک و یک بولدوزر متعلق به نظامیان صهیونیست در محور شمال غرب غزه با خمپاره یاسین ۱۰۵ منهدم شد.

انفجار خانه یکی از مسئولان حماس در کرانه باختری

این در حالی است که فلسطین الیوم از یورش نظامیان صهیونیست به منطقه الدوحه و اردوگاه‌های الدهیشه، عایده و العزه واقع در بیت لحم در کرانه باختری خبر داد.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که عناصر رژیم صهیونیستی به خانه صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس واقع در کرانه باختری حمله کردند.

شبکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد که عناصر رژیم صهیونیستی دقایقی قبل خانه صالح العاروری را منفجر کردند.

همچنین هلال احمر فلسطین بامداد امروز اعلام کرده است که اشغالگران صهیونیست به نیروهای امدادرسان در حین انتقال مجروحان از نابلس به بیمارستان حمله کرده‌اند.

عناصر اشغالگر به منزل ناصر اللحام مدیر دفتر شبکه المیادین در فلسطین اشغالی نیز یورش برده و یکی از پسران وی به نام باسل را بازداشت کردند.

حملات وحشیانه اشغالگران صهیونیست  به مناطق مختلف غزه

وزیر صهیونیست: اسرائیل در وخیم‌ترین بحران روانی خود است

از سوی دیگر وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در خطرناک‌ترین بحران روانی در تاریخ مجعول خود به سر می‌برد.

پیش از این نیز رسانه‌های عبری زبان گزارش داده بودند که تعداد نظامیان صهیونیستی که بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی درخواست دریافت مشاوره‌های روانشناسی داده‌اند افزایش یافته است.

بسیاری از این نظامیان نیز قصد بازگشت به مناطق درگیری را ندارند.

اذعان سخنگوی ارتش صهیونیستی: جنگ سختی در پیش داریم

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت وگو با سی ان ان اذعان کرده است که ۲۳۸ اسیر صهیونیست نزد نیروهای مقاومت وجود دارد.

وی همچنین اذعان کرد: ما می‌دانیم که جنگ طولانی و سخت خواهد بود اما از تمام امکانات خود در این خصوص استفاده می‌کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها